درآمد تزریق پلاستیک

قالب گیری تزریق پلاستیک، فرآیندی است که برای ساخت قطعات پلاستیکی مورد استفاده در صنایع مختلف استفاده می شود. این کار، یک فرآیند تولیدی است که امکان تولید مقادیر بالایی از محصولات پلاستیکی را در یک بازه زمانی کوتاه فراهم می کند. در نتیجه درآمد تزریق پلاستیک، می تواند بسیار بالا باشد.

در حال حاضر مواد پلاستیکی به دلیل کیفیت بالایی دارند و اینکه می توانند در دماهای بالا مقاومت کنند؛ جایگزین فلزات شده اند. قالب گیری تزریق پلاستیک، فرآیندی است که به خوبی در تولید قطعات پلاستیکی برای صنایع پزشکی، هوافضا، خودرو و اسباب بازی استفاده می شود.

با راه اندازی یک کسب و کار تزریق پلاستیک، می توانید درآمدی سرشار داشته باشید. در این مقاله از دامون مبنا با ما همراه باشید تا 0 تا 100 درآمد و هزینه این کسب و کار را شرح دهیم.

درآمد راه اندازی کسب و کار تزریق پلاستیک

افزایش درامد از تزریق پلاستیک

اگر به اطراف خود نگاه کنید، می بینید که اطراف شما را چیزهای پلاستیکی احاطه کرده اند و هر روز وسایلی را خریداری می کنید که در آنها از پلاستیک استفاده شده است. این یعنی مصرف پلاستیک بسیار بالاست و روز به روز هم در حال افزایش است.

اگر می خواهید وارد این کار شوید، اولین تصمیمی که باید بگیرید این است که چه محصولاتی را تولید خواهید کرد. موفقیت در کسب و کار قالب گیری تزریق پلاستیک، زمانی حاصل می شود که نوع خاصی از محصولات توسط شما به طور مداوم تولید شود و تقاضا باقی بماند.

برای نهایی کردن عرضه محصول خود، می توانید در بازار تحقیق کنید تا بدانید کدام محصولات بیشتر به فروش می رسند، کدامیک سود بیشتر و رقابت کمتر یا تقاضای بیشتری دارند.

همچنین می توانید شروع به ساخت محصول خود با ایده ای جدید کنید. به عنوان مثال می توانید یک کسب و کار B2B بسازید که پیش نیاز محصولات یک شرکت دیگر مانند قطعات پلاستیکی بدنه وسایل نقلیه، تلویزیون، یخچال، کولر و غیره را تولید کند.

امکانات تجاری و قابلیت های بسیار زیادی در کسب و کار تزریق پلاستیک وجود دارد زیرا با قالب گیری پلاستیک می توانید بسیاری از محصولات مفید را در بازار تولید و به فروش برسانید. از جمله موادی که می توانید تهیه کنید؛ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قطعات پلاستیکی بدنه خودرو
  • قطعات بدنه لوازم خانگی مانند تلویزیون، یخچال، کولر، آیسی، پنکه و غیره.
  • محصولات خانگی مانند مخازن، سطل، وان، لیوان، ظروف پلاستیکی مختلف و غیره.
  • کلید برق، جعبه، لوله، اتصالات، پنل و … که در منازل استفاده می شود.
  • موارد مختلفی در پزشکی استفاده می شود.
  • بسیاری از انواع اسباب بازی.
  • مبلمان پلاستیکی مانند صندلی، میز، نیمکت، کمد و غیره.
  • بطری، ظروف، مواد بسته بندی و … برای بسته بندی محصولات شرکت ها.

پس حتما متوجه شده اید که بازار چقدر برای شما بزرگ است و چقدر تقاضا برای صادرات در سطح ایران یا بین المللی وجود دارد. پس با ورود به این بازار و کار حرفه ای، می توانید فروشی بسیار بالایی دارشته باشید. در نتیجه باید گفت درآمد تزریق پلاستیک بسیار بالاست.

سرمایه لازم برای شروع کار تزریق پلاستیک چقدر است؟

به طور کلی، شما باید یک بودجه را برای سرمایه گذاری در موارد زیر تخصیص دهید که هزینه های همچون این موارد را شامل می شود:

هزینه طراحی و توسعه قالب اولیه

همانطور که اینجا نیز گفته شده است؛ طراحی و تغییر قالب ها، یکی از مواردی است که باید در نظر بگیرید. برای طراحی های اولیه باید هزینه ای را کنار بگذارید تا طراحان صنعتی نمونه های اولیه را طراحی کنند. میزان حقوقی که یک طراح صنعتی دریافت می کند؛ از جمله هزینه هایی است که شما باید برای شروع کار در نظر بگیرید.

استفاده از قالب، در ابتدای کار، یکی از هزینه هایی است که باید برای شروع کار بپردازید. این هزینه با توجه به قطعه ای که قصد تولید آن را دارید؛ متفاوت است ولی حداقل میزان سرمایه لازم برای این کار در حدود 100 میلیون تومان است.

هزینه های ابزار و ماشین آلات

عوامل موثر بر هزینه تزریق پلاستیک

برای ساخت محصولات پلاستیکی به دستگاه تزریق پلاستیک احتیاج دارید. پلاستیک در دستگاهی برای قالب گیری تزریقی، مذاب شده و سپس تحت فشار بالا به داخل قالب تزریق می شود. پس از آن، مواد سرد شده، جامد شده و با باز کردن دو نیمه قالب آزاد می شوند. این تکنیک امکان تولید یک محصول پلاستیکی از پیش تعریف شده با اندازه ثابت را فراهم می کند.

پس از آن، یک ابزارساز باید قالب را با توجه به طرح مورد نظر و با استفاده از موادی مانند فولاد یا آلومینیوم ایجاد کند. بنابراین، فرآیند قالب گیری تزریقی در واقع می تواند به سه مرحله تقسیم شود:

  1. زمان تزریق
  2. زمان خنک شدن
  3. بازنشانی زمان

با کاهش این زمان ها، هزینه های تولید کاهش می یابد و کل فرآیند، سودآورتر می شود. برای تهیه تجهیزات خط تولید تزریق پلاستیک، حداقل به سرمایه ای 150 میلیون تومانی و بیشتر احتیاج دارید. البته می توانید با خرید نمونه های دست دوم، هزینه های سرمایه گذاری را کاهش دهید.

هزینه اجاره کارگاه

برای اجاره یک مکان تجاری، بسته به محلی که قصد فعالیت در آنجا را دارید، باید حدود 100 تا 500 میلیون را برای یک واحد تجاری با متراژ حداقل 2000 متر مربع در نظر بگیرید.

هزینه مواد اولیه

هزینه مواد اولیه به نسبت قطعه تولیدی متفاوت خواهد بود. ارزان ترین ماده اولیه برای این کار polyethylene بوده که قیمت آن در حال حاضر حدود 27 هزار تومان است.

شما همچنین می توانید با استفاده از انواع گرانول و دستگاه گرانول ساز این مواد اولیه را تامین کنید.

پیشنهاد به مطالعه بیشتر: گرانول چیست و چه کاربردی دارد؟

هزینه های بازاریابی، فروش، انبارداری و توزیع

دیگر هزینه ها شامل هزینه های بسته بندی محصولات، بازاریابی سنتی و آنلاین، توزیع محصولات به دست مشتریان و موارد دیگر است. چنین هزینه هایی در دو دسته هزینه های ثابت و متغیر جای می گیرند. با این حال برای راه اندازی این کسب و کار، به سرمایه حداقل 1 میلیارد تومان برای شروعی راحت نیاز دارید.

همانطور که گفته شد، هزینه ها به دو دسته ثابت و متغیر تقسیم می شوند. هزینه هایی همچون هزینه طراحی و مهندسی، ماشین آلات و تجهیزات و توسعه محصول، از هزینه های ثابت محسوب شده و هزینه های متغیری همچون هزینه ساخت قطعات و توزیع و بازاریابی از هزینه های متغیر تزریق پلاستیک هستند.

درآمد ماهانه از تزریق پلاستیک

درآمد ماهانه از تزریق پلاستیک به میزان و حجم سفارش ها، بازار هدف، نیاز بازار، قیمت تمام شده محصول، حاشیه سود و … بستگی دارد. به همین علت نمی توان یک رقم ثابت را برای همه ارائه داد. به عنوان مثال اگر شما شرکتی بزرگ تر داشته باشید، هزینه ها افزایش یافته و به طبع درآمد بیشتری نیز عایدتان خواهد شد.

بازار کار تزریق پلاستیک؛ روز به روز رشد بیشتری را تجربه می کند ولی در حال حاضر شما می توانید در حدود 1 میلیون تومان در روز و 25 الی 30 میلیون تومان در ماه، درآمد کسب کنید. طبعا این میزان با توجه به میزان و ظرفیت تولید شما و هزینه هایی که دارید؛ متفاوت خواهد بود.

نرخ بازگشت سرمایه تزریق پلاستیک

نرخ بازگشت سرمایه (ROI) در کسب و کار تزریق پلاستیک عموما بین 30 تا 50 درصد و بسته به اینکه چه محصولی تولید می کنید؛ متفاوت است. به عنوان مثال در صورت فعالیت در صنایعی مثل تولید لوازم پزشکی یکبارمصرف، تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی، آرایشی و بهداشتی، این دوره 2 ساله و برای تولید ظروف یکبار مصرفیا قطعات خودرو، 3 ساله خواهد بود.

به همین دلیل پیشنهاد می کنیم پیش از شروع کار، بازار فروش محصول را بررسی کنید تا بتوانید در کوتاه ترین مدت سرمایه اولیه خود را بازگردانده و درامد تزریق پلاستیک را به حداکثر برسانید.

برای افزایش نرخ بازگشت سرمایه تزریق پلاستیک، باید چندین عامل در فرآیند تولید و فروش را رعایت کنید تا بهترین فرصت را برای بازیابی سرمایه‌گذاری و سودآوری را به دست آورید.

نحوه افزایش درآمد از تزریق پلاستیک

قالب‌گیری تزریقی پلاستیک ممکن است برای افرادی خارج از این حوزه کاری، فرآیندی بسیار پیچیده باشد، اما اینطور نیست. در حقیقت، بسیاری از محصولات از جمله بسیاری از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی با استفاده از این تزریق پلاستیک ساخته می شوند.

هزینه های تزریق پلاستیک

پیشنهاد به مطالعه بیشتر: خط تولید ظروف یکبارمصرف

بنابراین، محصولاتی که می توان تولید کرد، بی شمار هستند و با در نظر گرفتن اینکه فرآیند باید با دقت طراحی و قالب ها تولید شوند، پس بازار بزرگی را در پیش رو داریم که هم در داخل و هم از خارج کشور قابلیت عرضه محصولات و افزایش درآمد را دارد. در این بخش می خواهیم در مورد اقداماتی صحبت کنیم که با انجام دادن آن ها می توان درآمد خود را در این صنعت افزایش داد.

برای کسب درآمد بیشتر از تزریق پلاستیک باید در نخستین گام دانش تخصصی خود را در ارتباط با مواد اولیه و دستگاه تزریق پلاستیک را بالا ببرید. شناخت فرایند کار دستگاه و ویژگی­های مواد اولیه پلیمری این امکان را به شما می­دهد تا بهره وری خط تولید محصولتان را افزایش دهید و از این راه سود بیشتری بدست آورید.

  • بهترین محصول و حوزه کاری را انتخاب کنید.

برای اینکه درآمد خود از تزریق پلاستیک را افزایش دهید، چند عامل کلیدی وجود دارد. اولین و مهمترین موضوع این است که چه محصول و زمینه کاری را انتخاب کنید. شما باید محصولی را انتخاب کنید که علاوه بر تقاضای بالایی که دارد؛ رقابت کمتری داشته و بازار آن به اشباع نرسیده باشد. بنابراین اگر در حال حاضر، تزریق پلاستیک انجام می دهید ولی می خواهید درآمد خود را از این کار افزایش دهید؛ می توانید محصولی که تولید می کنید را تغییر دهید.

  • بر بهبود فرآیندها تمرکز کنید.

یکی دیگر از روش های افزایش درآمد از تزریق پلاستیک، بهبود فرآیندهای تولید است. برای این کار روی اتوماسیون فرآیندها و بهبود روند تولید در تزریق پلاستیک توجه کافی داشته باشید.

استفاده از قالب راهگاه گرم، ربات های برش قطعه، کانوایرها و اینسرت گذار از روش هایی است که با کاهش هزینه های نیروی انسانی، سود و درآمد شما از تزریق پلاستیک را افزایش می دهد.

  • از ماشین آلات باکیفیت استفاده کنید.

یکی از موارد بسیار مهم این است که از دستگاه تزریق پلاستیک با بالاترین کیفیت و به روزترین فناوری ها استفاده کنید. به این ترتیب علاوه بر اینکه بازدهی تولید افزایش می یابد؛ هزینه هایی همچون هزینه تعمیرات، ضایعات را کاهش داده و کیفیت محصول تولیدی را بیشتر می کند. پیشنهاد می کنیم اگر قصد راه اندازی این کسب و کار را دارید، حتما راهنمای خرید دستگاه تزریق پلاستیک را پیش از تهیه ماشین آلات مطالعه کنید.

  • فناوری های جدید را پیاده سازی کنید.

یکی از مهمترین اهداف شما باید استفاده از فناوری های جدید باشد که بتواند به تقاضای کسب و کار به طور انعطاف پذیر پاسخ دهد و به بهبود مستمر کسب و کار شما کمک کند. استفاده از دستگاه های مدرن تولیدی، استفاده از بسترهای مهم آموزش کارکنان و همچنین روش های جدید بازاریابی همگی از جمله مواردی هستند که می توانند درامد تزریق پلاستیک را افزایش دهند.

  • نیازهای مصرف کننده را درک کنید.

توجه کنید که مشتریان به سرعت، انعطاف پذیری و سفارشی سازی محصولات خود، نیاز دارند. پس اگر بتوانید کسب و کار خود را برای مشتریانتان بهینه سازی کنید، سود بسیار زیادی را عاید خود کرده اید. به عنوان مثال اگر شما قطعات خودروسازی را تولید و عرضه می کنید، باید متناسب با نیاز خودروساز، قطعات تولیدی خود را تغییر دهید.

چه محصولی را برای تزریق پلاستیک انتخاب کنیم؟

همانطور که گفته شد، اینکه چه محصولی را برای تزریق پلاستیک انتخاب کنید؛ تاثیر مستقیمی بر درآمد شما از تزریق پلاستیک خواهد داشت. به طور کلی سه گروه کالا برای انتخاب وجود دارد:

  1. ظروف و لوازم پلاستیکی مانند آبکش، جالباسی، ظروف پلاستیکی و ….
  2. لوازم پلاستیکی برای بسته بندی انواع محصولات
  3. کالاهای دیگری همچون قطعات عروسک، خودرو و …

هر کدام از این محصولات، مشتریان خود را دارند. در دسته اول، شما مستقیما محصول را به مصرف کننده عرضه می کنید ولی در مورد دوم و سوم، محصول تولیدی شما، پیش نیاز تولید در صنعت دیگری است و شما باید با تولیدکنندگان و صنعتگران در ارتباط باشید.

همچنین اینکه بازار هر یک از این کالاها تا چه حد اشباع شده است و کدامیک تقاضای بیشتری دارند؛ در انتخاب گزینه مناسب برای تولید، نقش مهمی دارد. بعد از طی کردن این مراحل می توانید تصمیم درستی درباره محصولی که می خواهید تولید کنید؛ بگیرید.

شما همچنین می توانید برای دریافت مشاوره در این زمینه با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید و پس از انجام بررسی های لازم در این زمینه، کار خود را آغاز کنید.

انتخاب مناسب ترین دستگاه تزریق پلاستیک

شرکت دامون مبنا یک شرکت حرفه ای در زمینه عرضه انواع دستگاه های صنعتی است. اگر قصد دارید کسب و کار خود در این زمینه را آغاز کنید، می توانید با کارشناسان مجرب ما تماس گرفته تا ضمن دریافت مشاوره رایگان، پس از نیازسنجی بهترین دستگاه تزریق پلاستیک به همراه قیمت دقیق به شما ارائه شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *