راهنمای خرید دستگاه تزریق پلاستیک

یکی از ماشین آلات پرکاربرد در صنعت، دستگاه تزریق پلاستیک است. قطعاتی که با استفاده از یک دستگاه تزریق پلاستیک ساخته می شوند، قوی، بادوام و مناسب برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال کیفیت این دستگاه، اهمیت بسیاری در خروجی کار و این کیفیت و دوام دارد.

به همین دلیل داشتن یک راهنمای خرید کاربردی برای کسانی که قصد تهیه این دستگاه را دارند؛ یکی از عوامل ضروری محسوب می شود. نکات بسیاری وجود دارند که هنگام خرید دستگاه تزریق پلاستیک باید به آنها توجه داشت.

به سبب همین موضوع، در اینجا یک راهنمای خرید دستگاه تزریق پلاستیک جامع ارائه کردیم که با کمک آن می توانید با کیفیت ترین نوع این دستگاه را تهیه کنید. در این مطلب از دامون مبنا، ضمن بررسی کاربرد دستگاه تزریق پلاستیک، نکات راهنما برای خرید و درآمد حاصل از آن را بررسی کردیم. اگر برای خرید دستگاه تزریق پلاستیک، نیاز به راهنمایی دارید؛ پیشنهاد می کنیم تا انتها این مطلب را مطالعه کنید.

کاربرد دستگاه تزریق پلاستیک

این دستگاه چندین سال است که در صنایع مختلف و در همه کشورهای جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل عجیب نیست که کاربردهای گوناگونی داشته باشد. از این دستگاه برای تولید قطعات پلاستیکی استفاده می‌شود. برای اینکه بهتر متوجه کاربرد این دستگاه شوید، در ادامه کاربرد این دستگاه را در صنایع مختلف بررسی می‌کنیم:

  • تولید قطعات پلاستیکی خودرو

یکی از مهمترین کاربردهای دستگاه تزریق پلاستیک، تولید قطعات پلاستیکی خودرو است. همانطور که می‌دانید، خودروها فقط از بدنه و اسکلت فلزی تشکیل نمی‌شوند. بخش‌های داخلی خودرو از قطعات پلاستیکی ساخته شده است.‌ کیفیت قطعات پلاستیکی خودرو باید بسیار بالا باشد تا هیچ گونه آسیبی به آن وارد نشود.

این دستگاه قادر است بدنه پلاستیکی این قطعات را با کیفیت بالا تولید کند. علاوه بر این، قطعات پلاستیکی که در خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرند، شکل و ساختار پیچیده‌ای دارند. بنابراین باید از دستگاهی استفاده شود که قابلیت شکل‌دهی به تمامی قالب‌ها را داشته باشد. به عنوان مثال، داشبورد ماشین یا محفظه آینه‌ها از پلاستیک ساخته شده اند و برای ساخت آن از دستگاه تزریق پلاستیک استفاده می‌شود.

  • تولید تجهیزات پزشکی

تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها و اورژانس، مراکز درمانی و کلینیک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین دلیل باید از بهترین متریال و با کیفیت بالایی ساخته شوند. تنها دستگاهی که می‌تواند کیفیت بالای تجهیزات پزشکی را تضمین کند، دستگاه تزریق پلاستیک است. وسایل پزشکی باید نسبت به ضربه، مقاومت داشته باشند و به راحتی قابل شکستن نباشند.

محدودیتی برای تولید قطعات پلاستیکی با کمک دستگاه تزریق پلاستیک، وجود ندارد. تمامی ابزارهایی که در حرفه پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند، از وسایل سونوگرافی و اشعه ایکس گرفته تا دستگاه‌های کوچک، با کمک این دستگاه ساخته می‌شوند.

  • تولید ظروف پلاستیکی

تولید ظروف پلاستیکی با دستگاه تزریق پلاستیک

یکی از مهمترین کاربردهای دستگاه تزریق پلاستیک، تولید ظروف پلاستیکی است. ظروف پلاستیکی بسیار متنوع هستند. به عنوان مثال ظروف پلاستیکی یکبار مصرف که در رستوران‌ها و مراکز بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید کیفیت و استحکام قابل قبولی داشته باشند.

از طرفی ظروف پلاستیکی مثل ظروف آشپزخانه نیز با کمک دستگاه تزریق پلاستیک تولید می‌شوند. دستگاه تزریق پلاستیک قادر است بر اساس نوع قالب، محصول را تولید کند. این ظروف پلاستیکی شامل لیوان‌های پلاستیکی، بطری‌های پلاستیکی و تمامی قطعاتی هستند که در اطراف شما قرار دارد.

محصولات مرتبط: خط تولید ظروف یکبار مصرف

علاوه بر همه کاربردهای گفته شده، از این دستگاه در صنایع نظامی، هوافضا، کشاورزی و شهرسازی نیز استفاده می‌شود.

نکات راهنمای خرید دستگاه تزریق پلاستیک

اطلاع از نکات راهنمای خرید دستگاه تزریق پلاستیک، باعث می‌شود شما یک دستگاه با کیفیت و کارایی بالا خریداری کنید. براساس مطالب گفته شده در سایت fastradius، برای تولید محصولات پلاستیکی و استفاده از پلاستیک، مراحل گوناگونی وجود دارد. این مراحل با استفاده از دستگاه ها و ماشین آلات مختلفی همچون دستگاه گرانول ساز صورت می گیرد. یکی از مهمترین این ماشین آلات دستگاه تزریق پلاستیک است که نقش مهمی در کیفیت محصول نهایی خواهد داشت و در ادامه نکات راهنمای خرید آن را بررسی می کنیم.

پیشنهاد به مطالعه بیشتر: گرانول چیست؟

1. اندازه‌ هر شات

یکی از نکات بسیار مهم، هنگام خرید دستگاه تزریق پلاستیک، اندازه هر شات است. اگر فکر می‌کنید حجم محصولات تولیدی شما در هر ۲۴ ساعت زیاد است، دستگاهی را خریداری کنید که اندازه شات بیشتری نسبت به سایر دستگاه‌ها دارد. معمولاً اندازه شات به قالب پلاستیک بستگی دارد و حجم قالب پلاستیک در هر دستگاه با دیگری متفاوت است.

2. تناژ

در دستگاه تزریق پلاستیک، نیرویی بر پلاتین‌ها وارد می‌شود که باعث می‌شود قالب‌ها به یکدیگر متصل شده و محصول پلاستیکی که تولید می‌شود، کیفیت بالایی داشته باشد. به این نیرو، تناژ گفته می‌شود. بنابراین در زمان خرید دستگاه تزریق پلاستیک، باید به تناژ دستگاه توجه کنید.

دستگاهی کیفیت و کارایی لازم را دارد که تناژ آن بالا باشد. یعنی مقدار نیرویی که به پلاتین‌ها وارد می‌شود زیاد باشد. زیاد بودن این نیرو باعث می‌شود قالب‌ها اتصال کامل‌تر و بهتری داشته باشند و فرآیند تزریق بهتر انجام شود.

3. اندازه‌ پلاتین

شاید تصور کنید قالب‌های تزریق پلاستیک وزن زیادی ندارند و به راحتی به یکدیگر متصل می‌شوند. اما واقعیت این است که این قالب‌ها بسیار سنگین هستند و انرژی بسیار زیادی برای متصل کردن این قالب‌ها به یکدیگر لازم است. قطعه‌ای که انرژی و نیروی لازم برای اتصال قالب را فراهم می‌کند پلاتین نام دارد.

پلاتین مانند یک بازو عمل می‌کند. در زمان اتصال قالب‌ها، مقدار زیادی انرژی تولید می‌شود که این انرژی دمای قالب تزریق را افزایش می‌دهد. بالا رفتن دما باعث می‌شود مواد پلاستیکی به راحتی ذوب شوند و محصولی که تولید می‌شود کیفیت بهتری داشته باشد.

4. فاصله‌ بین میله‌های رابط

نکات انتخاب دستگاه تزریق پلاستیک

در این دستگاه، قطعاتی به نام میله‌های رابط وجود دارند. این میله‌ها فاصله پلاتین‌ها را نسبت به یکدیگر تنظیم می‌کنند.

این میله‌ها به شکل افقی درون دستگاه تزریق پلاستیک قرار می گیرند. قبل از اینکه فاصله بین پلاتین‌ها تنظیم شود، ابتدا باید فاصله بین میله‌های رابط را تنظیم کرد. در صورتی که میله‌ها نسبت به یکدیگر در موقعیت درست قرار نگرفته باشند. محصول پلاستیکی که در نهایت تولید می‌شود کاملاً به شکل قالب نخواهد بود.

5. شدت حرکت اِجِکتور

در زمان خرید دستگاه تزریق پلاستیک، به کیفیت و عملکرد اجکتور توجه کنید. هرگونه آسیب به اجکتور بر سرعت تولید محصول نهایی تاثیر گذار است. اجکتور باعث می‌شود محفظه تزریق به راحتی از قالب جدا شود. اگر قصد تولید یک محصول با کیفیت را دارید، باید به عملکرد اجکتور درون دستگاه توجه کنید.

6. نو یا دست دوم بودن دستگاه

یکی از مسائل مهمی که باید هنگام خرید این دستگاه به آن توجه کنید، نو یا دست دوم بودن آن است. خرید دستگاه تزریق پلاستیک نو و دست دوم هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

  • دستگاه نو، دارای گارانتی چند ماهه و تضمین اصالت کالاست. به همین دلیل اگر مشکلی برای دستگاه به وجود آید، به سرعت می‌توان این مشکل را برطرف کرد.
  • علاوه بر این، دستگاه نو، امکانات و ویژگی‌های بهتری نسبت به دستگاه‌هایی که در گذشته وارد بازار شده‌اند، دارد.
  • تجهیزات و قطعات یدکی دستگاه‌های نو قابل تهیه است و طول عمر آنها بیشتر از دستگاه‌های تزریق پلاستیک دست دوم است.
  • از طرفی دستگاه‌های تزریق پلاستیک دست دوم با هزینه کمتری خریداری می‌شوند و مقرون به صرفه هستند.

هزینه برق دستگاه تزریق پلاستیک

مهمترین مسئله هنگام خرید این دستگاه، هزینه برق است. به طور کلی در صنعت، هزینه برق برای تجهیزات و دستگاه‌ها بسیار زیاد است. مثلاً در خط تولید بطری پلاستیکی باید از برق با ولتاژ بالا برای کارکرد دستگاه‌ها استفاده کرد. همانطور که گفته شد، در دستگاه تزریق پلاستیک هم پلاتین‌ها نیروی بسیار زیادی به قالب‌های تزریق پلاستیک، وارد می‌کنند.

انرژی لازم برای تامین نیروی پلاتین نیاز به مصرف برق دارد. البته میزان مصرف برق به نوع دستگاه نیز بستگی دارد. مثلاً دستگاه هیدرولیکی، مصرف برق بیشتری نسبت به دستگاه برقی دارد. یکی از دلایلی که باعث شد توسعه دهندگان به دنبال یک جایگزین مناسب برای دستگاه هیدرولیکی باشند، مصرف برق زیاد این دستگاه بوده است.

یک دستگاه تزریق پلاستیک هیدرولیکی، حدود پنج هزار کیلو وات انرژی مصرف می‌کند. این مقدار انرژی برای دستگاه‌های تزریق پلاستیک برقی کمتر بوده و در حدود ۳ تا ۴ هزار و ۵۰۰ کیلو وات است.

درآمد ماهیانه دستگاه تزریق پلاستیک

درآمد دستگاه تزریق پلاستیک

یکی از مهمترین سوالاتی که برای متقاضیان خرید این دستگاه به وجود می‌آید، این است که درآمد ماهیانه این دستگاه چقدر است. به طور کلی فرآیند تزریق پلاستیک سالیان سال است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنان نیاز صنایع به این دستگاه برای تولید محصولات ادامه دارد. بنابراین خرید این دستگاه و درآمدزایی از این طریق، انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود.

اگرچه درآمد حاصل از کار با دستگاه تزریق پلاستیک زیاد است، اما برای اینکه به طور دقیق درآمد ماهانه را تخمین بزنید، باید مسائل  و عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. این عوامل به شرح زیر هستند:

  • نوع دستگاه

نوع دستگاه بر درآمد ماهیانه شما تاثیر گذار است. به عنوان مثال درآمد حاصل از دستگاه برقی بیشتر از دستگاه هیدرولیکی است. دستگاه هیدرولیکی انرژی بسیار زیادی مصرف می‌کند و در عین حال عملکرد و سرعت پایین‌تری دارد.

به همین دلیل حجم محصولات تولیدی به کمک این دستگاه کمتر است. اگر به دنبال دستگاهی هستید که بازدهی بالایی برای شما داشته باشد و درآمد ماهیانه شما را افزایش دهد، پیشنهاد می‌کنیم دستگاه تزریق پلاستیک برقی را انتخاب کنید.

  • مواد اولیه

مواد اولیه شما نیز بر درآمد ماهیانه نهایت تأثیرگذار است. هر چقدر هزینه تهیه مواد اولیه بیشتر باشد، میزان سودآوری و درآمد ماهیانه کمتر است. بنابراین باید به دنبال یک منبع مطمئن برای تهیه مواد اولیه باشید تا بتوانید با پایین آوردن قیمت آنها و در عین حال تولید محصولی باکیفیت، سود ماهیانه خود را افزایش دهید.‌

  • نحوه بازاریابی و تبلیغات

یکی دیگر از عوامل موثر بر درآمد ماهیانه شما از این طریق، نحوه بازاریابی و تبلیغات است. بعد از اینکه یک دستگاه با کیفیت و سریع را خریداری کردید، باید از روش‌های تبلیغاتی مناسب استفاده کنید تا بتوانید محصولات خود را به فروش برسانید یا سفارش بگیرید.

  • قیمت دستگاه

دستگاه هیبریدی امکانات دستگاه هیدرولیک و برقی را داراست. به همین دلیل هزینه بیشتری برای خرید دارد. ولی در عوض قادر است محصولاتی با کیفیت بالا را در سریع‌ترین زمان ممکن تولید کند.

گران بودن قیمت دستگاه باعث می‌شود برخی از افراد اقدام به خرید دستگاه تزریق پلاستیک دست دوم کنند. هنگام خرید دستگاه دست دوم باید حتما نکات مهمی که در قسمت قبل بیان شد را جدی بگیرید.

نحوه انتخاب بهترین دستگاه تزریق پلاستیک

در این مطلب راهنمای خرید دستگاه تزریق پلاستیک بیان شد. برای خرید دستگاه مد نظر، ابتدا باید با انواع این دستگاه آشنا شوید و قطعات و بخش‌های مختلف آن را بشناسید. پیشنهاد می کنیم برای این کار، مشخصات محصول دستگاه تزریق پلاستیک را در سایت مطالعه کنید و با کارشناسان ماف جهت دریافت مشاوره تماس حاصل نمایید.

به طور کلی راه اندازی کسب و کارهای صنعتی درآمد زیادی برای شما خواهد داشت. مثلاً خط تولید آب معدنی به دلیل فروش بسیار زیاد بطری‌های آب معدنی در داخل کشور، از جمله مشاغل صنعتی درآمدزاست که مانند دستگاه تزریق پلاستیک می‌تواند یک انتخاب مناسب برای شروع کسب و کار باشد. شما می توانید با مشاهده سایر دستگاه های تولیدی ما، با دیگر کسب و کارهای تولیدی پرسود آشنا شوید و جهت دریافت مشاوره تخصصی در این زمینه با مشاوران ما در ارتباط باشید.

ارتباط با کارشناسان دامون مبنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *