راه اندازی شغل روغن گیری

یکی از پرسودترین روش ها برای کسب درآمد، ورود به بازار مواد غذایی و خوراکی است. در این میان روغن از جمله مواد اولیه ای است که تقریبا برای پخت همه غذاها به آن نیاز است. به همین دلیل شغل روغن گیری، می تواند یکی از کسب و کار سودآوری باشد که با استفاده از آن می توان درآمد بالایی کسب کرد.

از مزیت هایی که می توان با این شغل به آن دست یافت؛ این است که شما می توانید حتی با استفاده از یک دستگاه روغن گیری و با صرف هزینه پایین، شغل روغن گیری را شروع کرده و به تدریج آن را گسترش دهید.

نکته ای که وجود دارد این است که قبل از شروع هر کسب و کاری باید به پاسخ سوالات مختلفی که در ذهنتان وجود دارد و موانع موجود برای شروع آن برسید. سوالاتی همچون اینکه درآمد شغل روغن گیری چقدر است؟ برای شروع آن چه مقدار هزینه باید کرد؟ مواد اولیه مورد نیاز برای تولید روغن چیست؟ فرآیند تولید روغن به چه شکل است؟ به همین دلیل در این مطلب قصد داریم به پاسخ تمامی سوالاتی که در ذهنتان وجود دارد؛ برسیم.

 

درآمد شغل روغن گیری

اولین سوالی که برای شروع هر کسب و کاری باید به آن پاسخ داد؛ این است که آیا کسب و کاری سودآور محسوب می شود یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بله، شغل روغن گیری بسیار سودآور است زیرا تقاضای زیادی برای روغن پخت و پز در ایران وجود دارد. همچنین شغل روغن گیری، بازده بالا و ریسک پایینی به همراه دارد.

میزان سودآوری شغل روغن گیری

بر طبق آمار krishijagran، شغل روغن گیری در ابتدای کار 5 تا 10 درصد بازدهی دارد و در صورتی که بازار هدف، گروهی با درآمد بالاتر باشد؛ در حدود 25 درصد بازدهی ایجاد می کند. شما می توانید با تولید روغن معمولی شروع کنید و سپس به تدریج محصولات خود را گسترش دهید.

شما می توانید با تولید روغن کنجد با پرس سرد، سود خوبی کسب کنید. همچنین تولید روغن بادام، یکی از روش های سودآور است؛ چرا که روغن آن علاوه بر اینکه خوراکی و جایگزینی سالم برای بسیاری از روغن های پخت و پز دیگر است؛ برای پوست مفید است و ماده اولیه بسیاری از محصولات پوستی است.

چه میزان سرمایه برای شروع شغل روغن گیری، نیاز است؟

اصلی ترین هزینه ای که برای شروع کار باید بپردازید، هزینه دستگاه روغن گیری است. پیشنهاد ما به شما این است که برای شروع این حرفه، یک دستگاه روغن گیری خانگی را انتخاب کنید و پس از کسب تجربه و تخصص کافی در این زمینه و با ریسک پایین تر شغل خود را گسترش دهید. ارزان ترین دستگاه روغن گیری در حال حاضر، 4 تا 12 میلیون تومان است. شما می توانید برای شروع، کار خود را با روغن گیری کنجد آغاز کنید.

در صورتی که شما قصد راه اندازی شغل روغن گیری به صورت خانگی را داشته باشید؛ بیشترین بودجه شما در مرحله خرید دستگاه، خرج می شود؛ چرا که شما نیازی به دستگاه پرکن روغن ندارید و بسیاری از کارها به صورت دستی انجام می شوند. یک دستگاه روغن گیری خانگی کوچک، در هر ساعت می تواند 10 کیلوگرم روغن تولید کند و سودآوری بالایی برای شما داشته باشد.

دیگر موردی که برای شروع کار به آن نیاز دارید و هزینه بر است؛ اجاره کارگاه یا خرید آن و استخدام یک کارگر و یک کارشناس تغذیه است.

ماشین آلات و مواد اولیه لازم برای شروع شغل روغن گیری

  1. دانه های روغنی: شما می توانید بسته به نوع روغنی که میخواهید تولید کنید؛ از انواع دانه های روغنی همچون آفتابگردان، زیتون،  کلزا، بادام و … استفاده کنید. شما می توانید خودتان این دانه ها را تولید کنید و یا از کشاورزان و فروشندگان، آن را تهیه کنید.
  2. بطری و قوطی: یکی دیگر از مواد اولیه ای که برای تولید روغن، مورد نیاز است؛ قوطی ها و بطری هایی است که برای بسته بندی روغن ها نیاز است. شما می توانید این مواد اولیه را به صورت آماده از تولیدکنندگان صنایع پلاستیکی تهیه کنید یا در خط تولید روغن خود، از دستگاه گرانول ساز و یا دستگاه تزریق پلاستیک و … برای تولید این بطری ها استفاده کنید.

راه اندازی خط تولید روغن

  1. ماشین آلات کارخانه روغن: اولین چیزی که برای تولید روغنی مرغوب، به آن نیاز است؛ ماشین آلات مرغوب و با کیفیت است. داشتن یک خط تولید روغن که از همه ماشین آلات مورد نیاز، در آن استافده شده باشد؛ در کیفیت روغن و در نتیجه سود حاصل از شغل روغن گیری، تاثیر مستقیمی دارد. ماشین آلات مختلفی که برای روغن گیری مورد نیاز است شامل موارد زیر است:
  • دستگاه روغن گیری: کار این ماشین آلات استخراج روغن اولیه است که شما در آسیاب دانه های روغنی به آن نیاز دارید. از دستگاه روغن گیری برای استخراج روغن از دانه ها استفاده می شود.
  • مخزن ذخیره روغن: شما همچنین باید یک مخزن ذخیره برای نگهداری روغن استخراج شده داشته باشید.
  • ماشین آلات تصفیه روغن: زمانی که روغن استخراج شد، نیاز به تصفیه دارد. ماشین آلات تصفیه، برای پالایش روغن مورد استفاده قرار می گیرند و آن را برای فروش و توزیع مناسب می کنند.
  • ترازوی توزین: یک دستگاه توزین الکترونیکی نیز برای اندازه گیری مقدار روغن و بسته بندی آن مورد نیاز است.
  • دستگاه پرکن روغن
  • دستگاه بسته بندی

لازم به ذکر است که شما می توانید از دستگاه های تمام اتوماتیک هم برای تولید روغن استافده کنید که هزینه های تولید شما را کاهش می دهد. پیشنهاد می کنیم؛ قبل از خرید چنین دستگاهی اطلاعات لازم در خصوص کارکرد آن کسب کنید و سپس خرید خود را با اطمینان انجام دهید. شما می توانید با استفاده از دامون مبنا، علاوه بر تکمیل اطلاعات خود، با استفاده از مشاوره کارشناسان مربوطه، بهترین گزینه را برای خرید انتخاب و تهیه کنید.

مراحل لازم برای شروع شغل روغن گیری

برای شروع هر شغلی، مراحلی وجود دارد که باید طی شود. در خصوص شغل روغن گیری هم اینچنین است. مراحلی برای شروع کسب درآمد از این راه وجود دارد که به شرح زیر است:

  1. تحقیقات بازار

اولین مرحله برای شروع یک کسب و کار، انجام تحقیقات بازار در خصوص آن است. اولین قدم این است که تحقیقات کاملی در مورد صنعت تولید روغن های خوراکی، انجام دهید و با بازار، رقبا، روندها و میزان تقاضا برای انواع مختلف روغن، آشنایی پیدا کنید.

با توجه به این تحقیقات شما می توانید تصمیم بگیرید که چه روغنی را به چه میزان در ابتدای کار تولید کنید و به بازار عرضه نمایید.

  1. دریافت مجوزهای مربوطه

اگر قصد شما احداث یک کارخانه روغن سازی است و قصد راه اندازی تولید روغن خانگی در مقیاس کوچک را ندارید؛ باید مجوزها و استانداردهای لازم را برای تولید، اخذ کنید.

  1. تهیه مکان

دستگاه های مورد نیاز برای تولید روغن، فضای مخصوص به خود را اشغال می کنند ودر نتیجه برای تولید روغن، شما باید فضایی را برای آنها در نظر بگیرید.

 

 

  1. تهیه مواد اولیه و ماشین آلات مربوطه

همانطور که پیشتر گفته شد؛ برای تولید روغن با کیفیت بالا، به مواد اولیه و ماشین آلات با کیفیت نیاز است. پس مرحله چهارم برای شروع این شغل، تهیه مواد اولیه و ماشین آلات مربوطه است.

در این مطلب سودآور بودن یا نبودن شغل روغن گیری و نکاتی که باید درخصوص آن بدانید؛ به طور کامل بررسی شد. همانطور که گفته شد؛ تجهیزات، یکی از اصلی ترین عامل در شروع یک کسب و کار تولیدی است و عموما اصلی ترین هزینه برای شروع، صرف آن می شود. پس خرید ماشین آلات با کیفیت از بهترین برندها و با کمترین هزینه، می تواند میزان سودآوری آن را افزایش دهد.

پیشنهاد می کنیم اگر قصد راه اندازی چنین کسب و کاری دارید؛ برای خرید ماشین آلات مربوطه، با کارشناسان دامون مبنا مشورت کنید. شما می توانید بهترین ماشین آلات را از برندهای مطرح، از طریق دامون مبنا به راحتی خریداری کنید.

ارتباط با کارشناسان دامون مبنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *