دستگاه تولید دستمال کاغذی سودده تره یا دستگاه تولید ماسک

در دنیای امروز از طریق روش‌های مختلفی می‌توان به کسب درآمد رسید. حتی می توان با سرمایه گذاری‌های کم به سودهای کلان رسید. دو نوع دستگاه که در این روزها کاربرد و فروش بسیار زیادی پیدا کرده، دستگاه تولید دستمال کاغذی و دستگاه تولید ماسک می‌باشد. هر دو این دستگاه ها محصولات بهداشتی تولید می کنند که کاربرد فراوانی دارند.

این دستگاه ها به دلیل هزینه کم و درآمد بالایی که برای سرمایه گذارها ایجاد می کنند؛ می توانند یک روش مفید برای کسب درآمد باشند. سوالی که ممکن است ایجاد شود، این است که برای شروع کار در این زمینه، کدامیک از این دستگاه ها گزینه مناسب تری هستند؟ دستگاه تولید دستمال کاغذی سودده تر است یا دستگاه تولید ماسک؟ در این مطلب قصد داریم به طور کامل درباره هر دو دستگاه توضیح داده و مقایسه‌ای بین این دو دستگاه داشته باشیم.

دستگاه تولید دستمال کاغذی

دستگاه تولید دستمال کاغذی

یکی از بهترین دستگاه‌ها برای درآمدزایی، دستگاه تولید دستمال کاغذی است. دستگاه هایی که در صنعت برای تولید دستمال کاغذی مورد استفاده قرار می‌گیرند، انواع مختلفی دارند. برخی از آنها ممکن است به شکل نیمه اتوماتیک بوده و برخی دیگر به شکل تمام اتوماتیک فعالیت خود را انجام دهند.

البته در اکثر موارد دستگاه‌های تمام اتوماتیک با استقبال بیشتری مواجه می‌شوند. زیرا کارایی بیشتری داشته و همچنین کار کردن با آنها راحت‌تر است. البته برای تولید دستمال کاغذی، ابتدا باید در نظر بگیرید که قصد تولید چه نوع دستمال کاغذی دارید. به عنوان مثال برخی از دستمال کاغذی‌ها جعبه‌ای هستند و برخی دیگر ممکن است به شکل رولی یا جیبی تولید شوند. بنابراین برای تولید دستمال کاغذی، ابتدا باید نوع و شکل آن را تعیین کنید.

دستگاه ‌های لازم برای خط تولید دستمال کاغذی

در خط تولید دستمال کاغذی تمام اتوماتیک، چند نوع دستگاه مختلف به کار برده می‌شود که در مجموع باعث می‌شوند دستمال کاغذی با کیفیت بسیار بالا تولید شود. به عنوان مثال دستگاه‌ها فرآیند برش، برجسته سازی، شمردن تعداد دستمال‌ها و بسته بندی را انجام می‌دهند. همانطور که گفته شد، این نوع خط تولید کاملاً به شکل اتوماتیک بوده و از کمترین نیروی انسانی استفاده می‌کند.

در این نوع خط تولید، تجهیزات و ماشین آلات از طریق سیستم‌هایی که در آنها تعبیه شده، با کامپیوترها ارتباط برقرار کرده و داده‌ها را به آن منتقل می‌کنند. دستگاه‌هایی که برای تولید دستمال کاغذی تمام اتوماتیک وجود دارد، شامل موارد زیر است:

  • دستگاه جعبه زن
  • دستگاه برش دستمال کاغذی
  • دستگاه بسته بندی

دستگاه تولید ماسک

یکی دیگر از دستگاه‌های مناسب برای درآمدزایی، دستگاه تولید ماسک می‌باشد. با توجه به شیوع ویروس کرونا، این دستگاه‌ها در طول چند سال اخیر فروش بسیار بالایی داشته‌اند. یکی از ویژگی‌های مثبت این دستگاه این است که توجیه اقتصادی آن بسیار بالاست. انواعی از این دستگاه ها می‌توانند حدود ۵۰ میلیون ماسک تولید کنند که به نوبه خود، مقدار بسیار زیادی بوده و با توجه به فروش گسترده ماسک در کشور، یک دستگاه کاملاً مناسب برای کسب درآمد خواهد بود.

دستگاه تولید ماسک

همچنین خط تولید ماسک به تعداد دستگاه‌های بسیار کمی نیاز دارد که باعث می‌شود شما با سرمایه گذاری بسیار کم بتوانید به یک درآمد قابل قبول دست پیدا کنید. البته باید گفت برای راه اندازی خط تولید ماسک، باید ابتدا تصمیم بگیرید به چه نوع دستگاهی نیاز دارید. دستگاه‌ها برای تولید ماسک های مختلف، طراحی و ساخته شده‌اند. به عنوان مثال ماسک سه لایه پزشکی با ماسک فیلتر دار تنفسی کاملاً متفاوت بوده و دستگاه‌های آن نیز متفاوت است.

بخش های مختلف دستگاه تولید ماسک

به طور کل، شما برای تولید ماسک به یک دستگاه نیاز دارید. اما این دستگاه خود از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است.

  • رول گیر پارچه‌‌ های ماسک

یکی از بخش‌های دستگاه تولید ماسک، رول گیر پارچه‌‌ های ماسک می‌باشد. رول گیرهای پارچه‌ای که در دستگاه تولید ماسک وجود دارند، نقش مهمی در تولید ماسک دارند. ماسک‌های پزشکی از سه بخش تشکیل شده‌اند. پارچه‌های بالایی و پایینی از جنس اسپان باند هستند و پارچه وسطی از جنس ملت بلون است.‌

هر یک از این پارچه‌ها به ترتیب روی رول گیر‌های پارچه قرار می‌گیرند و ماسک سه لایه پزشکی را می‌سازند. در واقع علت قرار گرفتن لایه وسطی این است که کیفیت و مقاومت ماسک را افزایش داده و به عنوان یک جاذب و فیلتر در مقابل عوامل بیماری‌زا عمل کند.

  • رول گیر سیم مفتولی دماغه

مورد بعدی رول گیر سیم مفتولی دماغه است که سیم مفتولی ماسک را به پارچه می‌دوزد.

  • سیستم دوخت التراسونیک

 در مرحله بعد با کمک سیستم دوخت التراسونیک تمامی بخش‌های ماسک به یکدیگر دوخته می‌شود.

  • کنترل پنل

یک قسمت کنترل پنل نیز در دستگاه تولید ماسک وجود دارد که بر عملکرد دستگاه نظارت می‌کند.

دستگاه تولید ماسک سوددهی بیشتری ایجاد می کند یا دستگاه تولید دستمال کاغذی؟

حال که تمام ویژگی‌های دستگاه تولید ماسک و دستگاه تولید دستمال کاغذی بیان شد، سؤالی که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید این است که کدام سودده تر است. در پاسخ باید گفت این موضوع کاملا به شرایط شما وابسته است. دستگاه تولید دستمال کاغذی، نیاز به یک خط تولید کامل دارد و از این لحاظ شروع کار با آن سخت تر خواهد بود ولی از طرفی، دستمال کاغذی، محصولی است که افراد همیشه به آن نیاز دارند. در نتیجه تولید دستمال کاغذی می تواند همیشه برای شما درآمد زا باشد.

دستگاه تولید ماسک به سادگی راه اندازی می شود، نیاز به نیروی کار خاصی ندارد و این موضوع هزینه های آن را کاهش می دهد. با این حال تقاضای ماسک ممکن است با پایان کرونا کاهش یابد و این موضوع از جمله معایبی است که این دستگاه دارد.

با این وجود، هر دو دستگاه برای راه اندازی خط تولید مناسب هستند و با توجه به اینکه امروزه فروش ماسک بسیار بیشتر از دستمال کاغذی می‌باشد، شاید در وهله اول بتوان دستگاه تولید ماسک را در اولویت قرار داد.

در این مقاله به طور کامل درباره سوددهی دستگاه تولید ماسک و دستگاه تولید دستمال کاغذی صحبت کردیم. همچنین شرایط هر دو دستگاه را بیان کرده و ویژگی‌های آن را توضیح دادیم. در مجموع نیز یک مقایسه ساده بین این دو دستگاه بیان کردیم. با توجه به کیفیت بالای هر دستگاه و همچنین راندمان و بازدهی بالا، می‌توان از هر دو دستگاه برای کسب درآمد و راه اندازی خط تولید استفاده کرد. این دستگاه‌ها را می توانید از طریق دامون مبنا به راحتی تهیه کنید و در این زمینه از کمک مشاوران ما استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *