دستگاه سورتینگ چیست

در دنیای امروزی جذابیت های ظاهری اهمیت بسیار بالایی پیدا کرده است به طوری که بسیاری از افراد محصولاتی را خریداری میکنند که به صورت بسته بندی شده و بدون هیچ عیبی باشد. این اتفاق خودش را در محصولاتی همچون میوه ها و برنج بیشتر نشان میدهد و اغلب جامعه خرید محصولاتی را که توسط دستگاه سورتینگ مرتب سازی شده اند، ترجیح میدهند.

این موضوع ما را بر آن داشت تا در یک مطلب جداگانه به این موضوع بپردازیم که اساسا دستگاه سورتینگ چیست، چگونه کار میکند و چرا محصولاتی که به وسیله این دستگاه ها مرتب سازی یا به اصطلاح سورت میشوند، بیشتر مورد توجه قرار میگیرند. در این مطلب شما با انواع دستگاه سورتینگ نیز آشنا خواهید شد.

سورتینگ به چه معنا است؟

سورتینگ یا sorting که خیلی از شماها با این کلمه آشنایی دارید به مرتب سازی آیتم ها به صورت سیستماتیک گفته میشود و دارای دو معنای مشترک و در عین حال متمایز است.

معنای اول ترتیب است؛ سورتینگ به معنای ترتیب به طور کلی مفهوم ترتیب آیتم ها را بر اساس دنباله ای که طبق برخی معیارها مرتب شده اند، منتقل میکند. معنای دوم کلمه سورتینگ، دسته بندی است؛ این معنا نیز به دسته بندی آیتم ها بر اساس خصوصیات مشابه اشاره دارد.

دستگاه سورتینگ چیست؟

دستگاه سورتینگ چیست؟

حال که با مفهوم سورتینگ آشنا شدید، بهتر است به این موضوع بپردازیم که دستگاه سورتینگ چیست. به طور کلی دستگاه سورتینگ به دستگاهی گفته میشود که عملیات مرتب سازی محصولات را بر اساس پارامترهای مشخص انجام میدهد و محصولات را به واسطه این پارامترها دسته بندی میکند. این پارامترها میتواند وزن، رنگ، اندازه، شکل و … باشد.

البته علاوه بر این نکات، قادر هستند ناخالصی ها و همچنین محصولات سالم را از محصولات فاسد جدا نمایند. عملیات مرتب سازی و دسته بندی کردن محصولات میتواند فرآیند های بسته بندی کردن، حمل و نقل و توزیع را نیز تسریع ببخشد.

نحوه کار دستگاه سورتینگ چگونه است؟

همانطور که توضیح داده شد، دستگاه سورتینگ بر اساس پارامترهای مخصوصی، محصولات را جداسازی و دسته بندی میکند اما سوال اساسی این است که این کار چگونه توسط دستگاه سورتینگ انجام میشود. این دستگاه ها به کمک تکنولوژی های مورد استفاده در این دستگاه ها همانند حسگرها، دوربین ها، لیزرها و …، عملیات سورتینگ را انجام میدهند تا جداسازی به بهترین شکل صورت گیرد.

مهمترین انواع دستگاه سورتینگ چیست؟

دستگاه سورتینگ برنج

یکی از مشهورترین دستگاه های سورتینگ، دستگاه سورتینگ برنج است. با توضیحات داده شده، مشخص است که این دستگاه وظیفه جداسازی ناخالصی ها از دانه های برنج را بر عهده دارد. البته عملکرد این دستگاه تنها محدود به جداسازی ناخالصی ها نیست و این دستگاه قادر است تا دانه های شکسته شده را نیز از دانه های سالم جدا نماید.

نحوه جداسازی دانه ها بر اساس رنگ و اندازه ها صورت میگیرد و بدین ترتیب دانه هایی که پارامتر های تعریف شده در دستگاه سورتینگ برنج را نداشته باشند، باید از دیگر دانه ها جدا شوند. امروزه استفاده از برنج های سورتینگ شده، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است و مردم نسبت به خرید این نوع برنج، اقبال بیشتری از خود نشان میدهند.

تمایز دستگاه های سورتینگ برنج، در چند کاناله بودن و سرعت جداسازی آنها است. در حال حاضر از دستگاه های سورتینگ یک کاناله تا 7 کاناله در بازار موجود میباشد و تعداد این کانال ها بر اساس حجم برنج افزایش می یابد. یعنی با افزایش حجم برنج، باید از دستگاه های سورتینگ با تعداد کانال بیشتر استفاده نمود.

این نکته که دستگاه سورتینگ برنج میتواند دانه های شکسته شده را از دانه های سالم جدا نماید، دو مزیت ویژه دارد: اول آنکه برنج ها همگی یکدست میشوند و مردم این نوع برنج ها را برای خرید استفاده میکنند. دوم هم اینکه برنج های شکسته شده شاید در خانه ها مورد استفاده قرار نگیرد اما برای درست کردن انواع شیرینی، شیر برنج و شله زرد به کار میروند.

دستگاه سورتینگ مرغ

انواع دستگاه سورتینگ

یکی دیگر از دستگاه های سورتینگ، دستگاه سورتینگ مرغ و ماهی است. مواد غذایی همچون مرغ و ماهی که از فروشگاه ها به صورت بسته بندی شده خریداری میکنید، به وسیله همین دستگاه ها مرتب سازی شده اند. دستگاه سورتینگ مرغ که با استفاده از آن میتوان دیگر مواد غذایی همچون ماهی و میگو را نیز مرتب سازی نمود، بر اساس پارامترهایی همچون اندازه و وزن عمل میکند.

در حال حاضر خرید محصولاتی همچون مرغ، گوشت و ماهی به صورت بسته بندی شده متداول است. این محصولات بسته بندی شده، به دلیل عملیات سورتینگ بر روی آنها از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و سلامت این محصولات تضمین شده است. به همین علت فروش و سود بالاتری را نصیب افرادی میکند که در زمینه سورتینگ این محصولات فعالیت میکنند.

دستگاه سورتینگ میوه و مرکبات

از دستگاه سورتینگ میوه و مرکبات، میتوان به عنوان یکی از مهم ترین و پرکاربردترین انواع دستگاه سورتینگ نام برد. دستگاه سورتینگ میوه و مرکبات بر اساس پارامتر های مختلفی همچون رنگ، وزن، اندازه، شکل ظاهری و … اقدام به مرتب سازی میوه ها میکنند و آنها را در گروه های مشابه قرار میدهد.

محصولاتی همچون پرتقال و نارنگی که صادراتی هستند، به وسیله این دستگاه ها بر اساس معیارهای مختلفی مرتب سازی میشوند و پس از آن برای بسته بندی شدن آماده میشوند.دستگاه های سورتینگ میوه و مرکبات، قادر به جداسازی میوه های ناسالم از میوه های سالم نیز میباشند. فرآیند سورتینگ به صورت مستقیم در تعیین قیمت گذاری محصولاتی همچون میوه و مرکبات تاثیر دارد.

معمولا دستگاه های سورتینگ مرکبات و میوه، مجهز به دو قسمت شستشو و بسته بندی هستند. در ابتدا که محصولات وارد دستگاه میشوند، برای تمیز کردن آنها از گِل و گرد و غبار، آنها را به داخل حوضچه تخلیه میوه می اندازند و شستشوی مقدماتی بر روی آنها انجام میشود. در آخر نیز پس از عملیات سورتینگ، به قسمت بسته بندی فرستاده میشوند.

دستگاه سورتینگ حبوبات و مغز دانه ها

نوع دیگری از انواع دستگاه سورتینگ، دستگاه سورتینگ حبوبات و مغز دانه ها است. در حال حاضر یکی از محصولات صادراتی کشور، پسته است. معمولا تولید کنندگان پسته از این دستگاه برای یکدست کردن محصولات و بسته بندی کردن آنها استفاده میکنند تا بتوانند یک محصول با کیفیت را صادر نمایند.

این دستگاه برای سورتینگ حبوبات نیز به کار میرود و به کمک این نوع دستگاه سورتینگ میتوان حبوباتی همچون لوبیا، عدس، نخود و … را از ناخالصی ها جدا نمود. امروزه مردم معمولا از این نوع حبوبات سورتینگ و بسته بندی شده استفاده میکنند.

چرا سورتینگ محصولات اهمیت دارد؟

انواع دستگاه سورتینگ

متاسفانه برخی از افراد هنوز بر باور گذشته خود پافشاری میکنند و محصول سورت و بسته بندی شده را یک کالای تجملاتی می پندارند در صورتی که این اعتقاد به طور کلی نادرست است. محصولات بسته بندی شده کمی گرانتر هستند اما محصولاتی که سورت و بسته بندی میشوند، کیفیت بالاتری دارند و از لحاظ سلامتی مورد تایید مراجع ذیربط هستند.

در حال حاضر مردم بیش از پیش به استفاده از محصولات سورت و بسته بندی شده روی آورده اند و این موضوع نشان میدهد که اقبال مردم، استفاده از این نوع محصولات است. این بدان معنا است که افرادی که در زمینه سورتینگ محصولات فعالیت دارند، قادر هستند که بخش بزرگی از بازار را مال خود نمایند و مشتری بیشتری کسب کنند.

همچنین بسیاری از محصولات با کیفیت ایرانی به دلیل بی توجهی به مسئله مهم سورتینگ و بسته بندی، در خارج از مرزهای این کشور در بسته بندی های خوش آب و رنگ با قیمت های بسیار گزاف به فروش میرسند و از این فروش محصولات هیچ سودی نصیب تولید کنندگان داخلی نمیشود اما با توجه به این موضوع و انجام سورتینگ، میتوان سود بسیار بالایی به دست آورد.

خرید انواع دستگاه سورتینگ

با توجه به نکات ذکر شده، مشخص شد که انجام سورتینگ تا چه اندازه اهمیت دارد. افرادی که قصد دارند در این زمینه فعالیت کنند، نیاز به خرید دستگاه سورتینگ دارند. شما برای خرید انواع دستگاه سورتینگ، گروه بازرگانی دامون مبنا، بهترین گزینه شما خواهد بود.

دامون مبنا که یکی از بزرگترین شرکت های فعال در زمینه واردات دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی به شمار میرود، با در اختیار داشتن بهترین دستگاه های موجود در زمینه سورتینگ، آماده خدمت رسانی به تمامی سرمایه گذاران در این حوزه میباشد.

این گروه بازرگانی که بیش از 15 سال است در این زمینه فعالیت دارد، به دلیل برخورداری از روابط نزدیک و مستقیم با برترین تولید کنندگان بین المللی، میتواند تمامی دستگاه های صنعتی از جمله انواع دستگاه سورتینگ را با بهترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار میدهد.

شما برای کسب اطلاعات تکمیلی در این زمینه، میتوانید با کارشناسان دامون مبنا تماس حاصل نمایید.

ارتباط با کارشناسان دامون مبنا

2 پاسخ
  1. اسمعلی علیزاده
    اسمعلی علیزاده گفته:

    لطفا ما را در جریان قیمت دستگاه های مرسوم سورتینگ حبوبات قرار دهید. با تشکر

    پاسخ
    • شرکت دامون مبنا
      شرکت دامون مبنا گفته:

      سلام وقت بخیر جهت دریافت قیمت و اطلاعات بیشتر لطفا با شماره تلفن های :۸۸۸۱۱۳۳۱ – ۸۸۸۲۸۳۷۴- ۸۸۸۴۷۸۹۴ تماس حاصل فرمایید

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *