دستگاه تولید ماسک

با گسترش ویروس کرونا و درگیری اکثر قریب به اتفاق کشورهای دنیا به این ویروس، نیاز به انواع ماسک پزشکی، بیشتر شد. یکی از بهترین راه ها برای مقابله با ویروس کرونا، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است. ماسک ها می توانند علاوه بر مقابه با ویروس کرونا، در جلوگیری از ورود آلودگی و گرد و خاک به ریه ها موثر باشند. به همین دلیل بسیاری از تولیدکنندگان با استفاده از دستگاه تولید ماسک، اقدام به تولید آن نموده اند. ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع دستگاه تولید ماسک و ویژگی های هر کدام از آنها آشنا نماییم.

دستگاه تولید ماسک

دستگاه تولید ماسک

دستگاه تولید ماسک، وسیله ای الکترومکانیکی است که می توانید از آن برای تولید ماسک در ظرفیت های مختلف استفاده کنید. بهترین روش برای تولید ماسک، استفاده از دستگاه تولید ماسک است. دستگاه های تولید ماسک انواع مختلفی دارند که هر کدام از ویژگی های خاص خود برخوردار هستند. این دستگاه ها می توانند اتوماتیک و بدون دخالت دست کار کنند و یا نیمه اتوماتیک باشند و به کمک یک کارگر اقدام به تولید ماسک نمایند.

نکات مهم در مورد دستگاه تولید ماسک

مهم است که شما دانش کافی در مورد جنبه های فنی تولید انواع ماسک داشته باشید. به همین خاطر در اینجا برخی از نکات مهم در مورد دستگاه تولید ماسک ذکر شده است و شما باید به خوبی این نکات را مورد توجه قرار دهید تا درک کنید که دستگاه تولید ماسک چگونه کار میکند.

  1. انتخاب مواد اولیه مناسب

ابتدا باید نوع موادی را که در مراحل ساخت ماسک استفاده خواهید کرد، بدانید. معمولا برای تولید ماسک های پزشکی و تنفسی، از پارچه اسپان باند و ملت بلون استفاده میشود.

  1. سرعت تولید

یکی از نکات مهم در مورد دستگاه تولید ماسک، سرعت تولید میباشد. شما میتوانید دستگاه تولید ماسک خود را طوری تنظیم کنید که در هر دقیقه تعداد مشخصی ماسک تولید کند. این نکته بستگی زیادی به نوع دستگاه ماسک خریداری شده دارد و حتی در قیمت دستگاه نیز اثرگذار است. به عنوان مثال، میتوانید سرعت دستگاه تولید ماسک را برای تولید 35 ماسک در دقیقه تنظیم کنید.

  1. مشخصات التراسونیک دستگاه

اکثر دستگاه های تولید ماسک و به ویژه نوع اتوماتیک آن، با ویژگی اولتراسونیک برای ساخت ماسک ارائه میشوند. شما همچنین قادر هستید فرکانس را در یک محدوده خاص که میتواند 20 ، 30 یا 40 کیلوهرتز باشد تنظیم کنید. این امر میتواند تعیین کننده خوبی در خصوصیات اتصالات و دوزندگی در ماسک باشد.

  1. ابعاد

از دیگر نکات در مورد دستگاه تولید ماسک میتوان به این موضوع اشاره نمود که دستگاه در چه ابعاد و چه تعداد لایه میتواند اقدام به تولید ماسک نماید. برخی از دستگاه ها مانند دستگاه تولید ماسک پزشکی شرکت دامون مبنا از قابلیت تنظیم برای اندازه ماسک برخوردار میباشند. اندازه ماسک و تعداد لایه های آن در تعیین وزن کلی ماسک تاثیر مستقیم دارند.

انواع دستگاه تولید ماسک

دستگاه تولید ماسک جراحی

از معروف ترین انواع دستگاه تولید ماسک، می توان به دستگاه تولید ماسک جراحی یا پزشکی و دستگاه تولید ماسک فیلتردار اشاره نمود.

دستگاه تولید ماسک جراحی یا پزشکی

آشناترین نوع ماسک، ماسک جراحی یا پزشکی است که در حال حاضر بیشترین استفاده را در عموم مردم دارد. دستگاه تولید ماسک جراحی با توانایی تولید این محصول در تعدادهای متفاوت، بهترین گزینه برای تولید ماسک های 3 لایه و 6 لایه میباشد.

دستگاه تولید ماسک فیلتردار

دستگاه تولید ماسک فیلتردار یکی دیگر از دستگاه های مشهور در این صنعت است و با آن میتوان اقدام به تولید ماسک فیلتردار N95 نمود. از ماسک های N95 امروزه در اکثر بیمارستان ها و مراکز درمانی که در معرض بیشتر آلودگی ها و ویروس ها میباشند، استفاده میشود.

اجزای مختلف دستگاه تولید ماسک

  • سیستم تغذیه

این بخش قسمتی از دستگاه تولید ماسک است که به طور خودکار، مواد اولیه را برای تولید ماسک به خط تولید تغذیه میکند. این سیستم از توانایی تعیین مقادیر و اندازه های مناسب برای اقدام به تولید ماسک برخوردار میباشد.

  • سیستم الکتریکی

سیستم الکتریکی دستگاه تولید ماسک، یکی از واحد های اصلی این دستگاه میباشد که وظیفه اصلی آن برقرای جریان برق در دستگاه است. ایت سیستم دارای فیوزها و کلیدهایی است که میزان جریان عبوری از دستگاه را کنترل میکند.

  • سیستم قالب گیری

این سیستم از انواع مختلفی از قطعات تشکیل شده است که وظیفه برش و فرم دهی ماسک ها را بر عهده دارد. سیستم مذکور با توجه به جزئیات برنامه نویسی، قادر به تعیین اندازه مناسب ماسک است.

  • سیستم دوخت

یکی از مهمترین بخش های دستگاه تولید ماسک، سیستم دوخت این دستگاه میباشد. وظیفه اصلی این سیستم، دوختن لایه های ماسک به یکدیگر و اتصال بند پشت گوش به بدنه اصلی ماسک است. بسیاری از سازندگان دستگاه های تولید ماسک، از فناوری آلتراسونیک برای این سیستم استفاده میکنند.

  • سیستم حمل و نقل

شما برای انتقال مواد از طریق ایستگاه های مختلف به سیستم حمل و نقل متشکل از ریل های محافظ و سیستم های نقاله وابسته خواهید بود. همچنین این سیستم حمل و نقل است که محصولات نهایی را تا انتها به درگاه تخلیه منتقل میکند.

  • سیستم بازرسی

به محض اتمام مراحل ساخت، باید کیفیت ماسک های تولید شده مورد بازرسی قرار گیرد. این وظیفه سیستم بازرسی است که کیفیت ماسک های تولیدی را با توجه به مشخصات تولید بررسی کند.

  • سیستم تخلیه

سیستم تخلیه آخرین قسمت دستگاه تولید ماسک است که محصولات نهایی از این قسمت خارج میشود و اماده بسته بندی قرار میگیرد.

مراحل تولید ماسک

تولید ماسک

با درک صحیح از مطالب عنوان شده، وقت آن رسیده است که به شرح مراحل تولید ماسک بپردازیم. در اینجا راهنمای گام به گام مراحل ساخت ماسک با استفاده از دستگاه ساخت ماسک آورده شده است.

  1. مرحله آماده سازی

ابتدا باید مطمئن شوید که تمام مواد مورد نیاز شما در جای خود قرار دارند. این شامل تهیه دستگاه و همچنین پارچه ای است که برای ساخت ماسک استفاده خواهید کرد. آماده سازی شامل اطمینان از صحت عملکرد کلیه پارامترهای دستگاه میباشد. همچنین میتوانید دستگاه را روغن کاری کرده و از طریق صفحه کنترل آن را برنامه ریزی کنید. پس از بارگیری قیف محصولات با مواد اولیه، کلیه جنبه های فنی دستگاه را کلید بزنید. به محض این که همه چیز را در جای خود قرار دهید، با فشار دادن دکمه شروع، میتوانید فرایند تولید را شروع کنید.

  1. باز کردن و برش پارچه

در این مرحله، دستگاه رول مواد ماسک (پارچه غیر بافته شده) را باز خواهد کرد. پس از این قسمت، پارچه مورد نظر را با توجه به ابعادی مناسب که در مرحله برنامه نویسی مشخص خواهید کرد، برش میدهد.

  1. قرار دادن لایه ها بر روی یکدیگر

بعد از برش پارچه به ابعاد دلخواه، دستگاه یک قطعه پارچه را گرفته و آن را بر روی قطعه دیگر قرار میدهد. معمولاً دستگاه را طوری برنامه ریزی میکنند که 3 لایه پارچه را روی یکدیگر بگذارند. البته 3 لایه پارچه، برای ماسک های پزشکی 3 لایه میباشد که عموم مردم از آن استفاده میکنند ولی شما میتوانید تعداد لایه ها را متناسب با مشخصات مشتری خود تنظیم نمایید.

  1. دوخت ماسک

در این مرحله، نوبت به دوخت بدنه اصلی ماسک میرسد. این کار را میتوانید از طریق دوخت لایه ها به هم و با استفاده از تکنیک های مختلف انجام دهید. دوخت به روش آلتراسونیک مناسب ترین روش برای اتصال سه لایه پارچه به یکدیگر است.

شما باید اطمینان حاصل کنید که دستگاه لایه ها را به همین ترتیب در چهار طرف دوخته باشد. با چرخاندن چهار بار ماسک ها در زاویه 90 درجه می تواند به دوخت کامل دور ماسک ها دست یابد. پس از آن نیز باید بند ماسک به بدنه متصل شود تا فرآیند تولید ماسک تقریبا به انتها برسد.

  1. بررسی کیفیت ماسک

پس از اتمام دوخت ماسک، دستگاه ماسک ها را بررسی میکند تا ماسک های تولیدی عاری از هرگونه عیب و نقصی باشند. در آخر نیز پس از بازرسی، دستگاه ماسک ها را بدون پیش فرض به دسته های مختلف تقسیم میکند تا برای بسته بندی آماده شوند.

بررسی کیفیت ماسک های تولید شده

یکی از سوالات مهم در مورد ماسک های تولیدی، بررسی کیفیت آن است. ماسک های تولید شده در آزمایش های مختلفی تحت بررسی قرار میگیرند تا اطمینان حاصل شود که آنها میتوانند برای استفاده در موقعیت های گوناگون ایمن باشند. برخی از این آزمایش ها را در این قسمت برای شما آورده ایم تا بیشتر با نحوه بررسی کیفیت ماسک آشنا شوید.

  • راندمان فیلتراسیون باکتری (BFE)

راندمان فیلتراسیون باکتری یا Bacteria Filtration Efficiency یکی از آزمایش های مهم در جهت بررسی کیفیت ماسک میباشد. در این آزمایش نوعی باکتری را با سرعت 28.3 دقیقه بر لیتر به سمت ماسک شلیک میکنند تا متوجه شوند که ماسک دارای توانایی گرفتن چه تعداد باکتری میباشد.

  • راندمان فیلتراسیون ذرات (PFE)

دیگر آزمایش مهم، راندمان فیلتراسیون ذرات یا Particle Filtration Efficiency است که با توجه به نتایج این آزمایش مشخص میشود که ماسک از توانایی گرفتن باکتری در چه ابعاد و اندازه ای برخوردار است.

  • مقاومت در برابر تنفس

این آزمایش درصد سهولت تنفس در هنگام ماسک زدن را نشان میدهد تا اطمینان حاصل شود ماسک مشکلی برای تنفس افراد ایجاد نمیکند.

معرفی دستگاه های خط تولید ماسک دامون مبنا

خط تولید ماسک دامون مبنا، یکی از بهترین گزینه ها برای کسانی است که به دنبال راه اندازی یک کسب و کار بر این پایه هستند. دامون مبنا با داشتن تجربه فراوان در زمینه واردات و عرضه انواع ماشین آلات صنعتی، بهترین دستگاه ها با بالاترین کیفیت و از مطرح ترین برندهای موجود در بازار را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. در اینجا چند نمونه از انواع دستگاه های خط تولید ماسک که از طریق دامون مبنا عرضه می شود را به شما معرفی می کنیم.

دستگاه تولید ماسک پزشکی

دستگاه تولید ماسک جراحی یا پزشکی

دستگاه تولید ماسک پزشکی، یکی از انواع دستگاه هایی است که می توانید برای خط تولید ماسک خود تهیه کنید. اگر می خواهید ماسک های پزشکی ساده را تولید کنید، این ماسک یکی از بهترین انتخاب ها برای شماست.

این دستگاه مجهز به سیستم کنترل PLC است، سرعت بالایی دارد و هزینه نگهداری آن هم پایین است. همچنین این دستگاه به سیستم دوزندگی آلتراسونیک مجهز است.

دستگاه تولید ماسک جراحی یا پزشکی

دستگاه تولید ماسک KF94

دستگاه تولید ماسک KF94

یکی دیگر از انواع دستگاهی که دامون مبنا برای تولید ماسک عرضه می کند، دستگاه تولید ماسک  KF94 است. ماسک KF94، یکی از محبوب ترین انواع ماسک است که به دلیل سهولت در استفاده، تقاضای بالایی دارد. دستگاه تولید ماسک KF94 شرکت دامون مبنا، ظرفیت تولید 80 تا 100 عدد ماسک در دقیقه را دارد و به دلیل کیفیت بالایی که دارد، محصول با کیفیتی را تولید می کند.

دستگاه تولید ماسک KF94

دستگاه تولید ماسک N95

یکی دیگر از انواع ماسک موجود در بازار، ماسک N95 است. دستگاه تولید ماسک N95 دامون مبنا کاملا اتوماتیک بوده و بدون دخالت دست و با سرعت بالایی کار می کند. همچنین همچون دیگر دستگاه ها و ماشین آلاتی که شرکت دامون مبنا عرضه می کند، به دلیل استفاده از مواد اولیه باکیفیت و طی مراحل لازم برای تولید، این دستگاه از عمر و کیفیت بالایی برخوردار است که در دراز مدت، موجب صرفه جویی در هزینه ها خواهد شد.

دستگاه تولید ماسک N95

دستگاه استریل ماسک

هر یک از ماسک های پزشکی ساده، KF94 یا N95 را که تولید کنید، نیاز به یک دستگاه استریل ماسک در خط تولید ماسک دارید تا بتوانید محصول تولیدی خود را قبل از ورود به بازار، کاملا استریل کنید. دستگاه استریل ماسک دامون مبنا، علاوه بر اینکه می تواند همه میکروب ها و باکتری های موجود در ماسک را از بین ببرد، طول عمر و ماندگاری بالایی داشته و به راحتی آسیب نمی بیند.

دستگاه استریل ماسک

دستگاه بسته بندی ماسک

مرحله نهایی در تولید هر محصولی بسته بندی آن است. این موضوع به خصوص برای تولید ماسک، از اهمیت دوچندانی برخوردار است، چرا که از آلوده شدن ماسک در محیط های مختلف جلوگیری می کند.

دستگاه بسته بندی ماسک دامون مبنا، ویژگی های منحصر به فردی همچون برخورداری از سیستم کنترل دما و مجهز بودن به سیستم تشخیص خودکار خطا را داراست. همچنین نحوه کار با آن بسیار ساده است و با یک آموزش بسیار ساده می توان به راحتی از تکنولوژی به روز و پیشرفته آن استفاده کرد.

دستگاه بسته بندی ماسک

مزایای خط تولید ماسک دامون مبنا

خط تولید ماسک دامون مبنا، به دلیل کیفیت و طول عمر بالایی که دارد، از صرف هزینه های بیشتر در آینده جلوگیری می کند. بعلاوه کارشناسان دامون مبنا، پیش از شروع این کار، مشاوره های لازم در خصوص هزینه ها و ماشین آلات مناسب برای تولید ماسک را به شما ارائه می کنند. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از ویژگی دستگاه های مختلف دامون مبنا، برای تولید ماسک، با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

قیمت دستگاه تولید ماسک

دستگاه تولید ماسک پزشکی

قیمت دستگاه تولید ماسک به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این قسمت به مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت این دستگاه میپردازیم:

  • کیفیت دستگاه

شما از نظر نوع ماده به کار رفته در دستگاه، به کیفیت آن نگاه خواهید کرد. جدا از آن، سرعت تولید و کیفیت محصولات نهایی نیز به کیفیت دستگاه برمیگردد . این نکات تعیین میکند که دستگاه ساخت ماسک در واقع چقدر دقیق و کارآمد است. هرچه کیفیت دستگاه بالاتر باشد، پول بیشتری پرداخت خواهید کرد.

  • تعداد تولید روزانه ماسک

یکی از نکاتی که پیش از این به آن اشاره شد، توانایی تولید ماسک در تعداد های مختلف بود. دستگاه هایی که از توانایی تولید ماسک در تیراژهای بالاتر برخوردار هستند، به طبع قیمت بالاتری نسبت دیگر دستگاه ها خواهند داشت.

  • سطح اتوماسیون دستگاه

منظور از سطح اتوماسیون دستگاه، تمام اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک بودن آن است. دستگاهی که تمام اقدانات مربوط به تولید ماسک در آن بدون دخالت دست صورت میگیرد، قیمت بالاتری نسبت به دستگاه نیمه اتوماتیک دارد؛ زیرا دستگاه نیمه اتوماتیک نیاز به کارگر دارد و این قضیه سرعت تولید را کاهش میدهد.

چرا باید در زمینه تولید ماسک سرمایه گذاری نماییم؟

جواب این سوال کاملا مشخص است. به دو دلیل سرمایه گذاری در این زمینه میتواند بسیار مهم باشد. دلیل اول این است که در دوران تاخت و تاز ویروس کرونا، کشور نیاز اساسی به ماسک دارد و تقاضا در جهت استفاده از ماسک بیشتر از عرضه آن در بازار میباشد که این نکته میتواند سبب فروش بالای این محصول شود. دلیل دوم هم به این موضوع برمیگردد که شما با سرمایه نه چندان بالا میتوانید اقدام به تولید یک محصول نمایید که در یک مدت کوتاه میتواند تا چند برابر سرمایه گذاری را بازگرداند.

خرید دستگاه تولید ماسک دامون مبنا

با توجه به مطالب عنوان شده در مورد دستگاه تولید ماسک، اقدام به خرید این دستگاه و راه اندازی خط تولید ماسک، کار معقولانه و هوشمندانه ای به نظر می رسد که میتواند سودآوری بالایی نیز در پی داشته باشد. ما در گروه بازرگانی دامون مبنا آسوریک، با توجه به ارتباطات گسترده در این زمینه، اقدام به واردات دستگاه تولید ماسک نموده ایم تا در اختیار افرادی که میخواهند در این زمینه سرمایه گذاری کنند، قرار دهیم.

تمام ماشین آلات و دستگاه های موجود در شرکت دامون مبنا از جمله دستگاه تولید ماسک، از برترین برند های تولید کننده این دستگاه خریداری شده است و تمامی دستگاه ها با بالاترین استانداردهای جهانی تولید شده اند. برای دریافت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره برای راه اندازی خط تولید، میتوانید با کارشناسان دامون مبنا تماس حاصل نمایید.

ارتباط با کارشناسان دامون مبنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *